Każdy rolnik, który chce odzyskać część pieniędzy wydanych na olej napędowy używany do produkcji rolnej powinien zbierać faktury VAT.
W terminie od 1 lutego 2022 r. do 28 lutego 2022 r. należy złożyć odpowiedni wniosek do wójta, w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 sierpnia 2021 r. do 31 stycznia 2022 r. w ramach limitu zwrotu podatku określonego na 2022r.
Od 2022 r. zwiększa się limit zużycia oleju napędowego na 1 ha użytków rolnych (110 l w miejsce 100 l) oraz limit zużycia oleju napędowego w odniesieniu do 1 dużej jednostki przeliczeniowej (DJP) bydła (40 l w miejsce 30 l). Zmiany wynikają z ustawy z dnia 1 października 2021 r. o zmianie ustawy o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (Dz. U. poz. 2227).
Oznacza to, że w 2022 r. producent rolny może uzyskać:
Limit zwrotu podatku akcyzowego w 2022 r. wynosi:
W związku z powyższymi do wniosku o zwrot podatku zgodnie z art. 6 ust. 3 ustawy dołącza się:
Przy ustalaniu ww. limitu nie uwzględnia się gruntów gospodarstw rolnych, na których zaprzestano produkcji rolnej oraz gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza w rozumieniu przepisów o podatku rolnym.
W przypadku dzierżaw gruntów zwrot podatku akcyzowego przysługuje posiadaczowi zależnemu (dzierżawcy), konieczne jest dołączenie do wniosku o zwrot podatku umowy dzierżawy aktualnej na dzień 1 lutego roku, w którym składany jest wniosek lub oświadczenia o powierzchni użytkowanych gruntów.
Pieniądze wypłacane będą w terminie od 1 do 30 kwietnia 2022 r. przelewem na rachunek bankowy.
Do wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego należy dołączyć formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie inną niż pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz.U. z 2010r. Nr 53 poz. 312).
Wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego oraz formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie inną niż pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie i oświadczenia dostępne są w Biurze Obsługi Mieszkańca
w Urzędzie Gminy w Kluczewsku lub na stronie bip.kluczewsko.pl .
Urząd Gminy Kluczewsko
ul. Spółdzielcza 12
29-120 Kluczewsko
woj. świetokrzyskie
telefon (44) 781-42-46
(44) 781-42-44
faks (44) 781-42-24
email ug@kluczewsko.gmina.pl
Godziny pracy:
poniedziałek: od 7:00 do 16:00
od poniedziałku do czwartku
w godz. od 7:00 do 15:00
piątek: od 7:00 do 14:00
W sprawach skarg i wniosków przyjmują:
- Wójt Gminy: w każdy poniedziałek
od 1000 do 1600,
- Przewodniczący Rady Gminy: w piątki
od 800 do 1000,
- Sekretarz: codziennie w godzinach
pracy Urzędu Gminy,
- Kierownicy Referatów i pracownicy na samodzielnych stanowiskach codziennie
w godzinach pracy Urzędu Gminy.