Tym zacnym wyróżnieniem poszczycić się może 46 uczniów i ich rodzice, którzy w styczniu wzięli udział w badaniach standaryzacyjnych. Celem badań było przygotowanie innowacyjnych narzędzi w postaci pakietu TROS-KA do diagnozowania poziomu funkcjonowania społeczno-emocjonalnego uczniów w II etapie edukacyjnym. Standaryzacja ta prowadzona była w ramach realizowanego przez Centrum Edukacji Nauczycieli LECHAA zadania dla Ośrodka Rozwoju Edukacji, finansowanego z Funduszy Europejskich PO WER. Testy wypełniane były w szkole poprzez aplikację on-line oraz w wersji papierowej. Rodzice i dzieci odpowiadali na identyczne pytania, dotyczące zachowań dziecka w pewnych prawdziwych, bądź hipotetycznych sytuacjach. Wyniki testów anonimowo będziemy znali już w kwietniu. Dostarczą one anonimowo zapewne informacji o grupach klasowych oraz sukcesach i problemach uczniów. Stanowić będą zatem wspaniałą bazę do poruszenia wielu zagadnień na godzinach do dyspozycji wychowawcy.
Dziękujemy uczniom i Rodzicom za poświęcony czas i przyczynienie się do dokonania oceny poprawności opracowanych narzędzi.
Edyta Szymczyk, Małgorzata Chlebosz, Joanna Chuda, Urszula Stanik