Dzisiaj jest: 16 Kwiecień 2024    |    Imieniny obchodzą: Julia, Erwina, Benedykt

Akademia Kompetencji Kluczowych

b_150_100_16777215_00_images_galeria_PROJEKTY_Akademia14_Gniezno_2.JPGSZLAKIEM GRODÓW PIASTOWSKICH

W dniach od 5-7 czerwca 2015 r. odbył się kolejny wyjazd edukacyjny w ramach realizowanego przez Gminę Kluczewsko Projektu, „Akademia Kompetencji Kluczowych” w ramach „Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki”, Priorytetu IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”, Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.
Tym razem uczniowie Szkoły Podstawowej z Komornik poznawała miejsca historyczne i najcenniejsze zabytki Szlaku Grodów Piastowskich. Zwiedzanie rozpoczęliśmy, od Torunia, a dokładnie Centrum Nauki Kopernik, gdzie w planetarium na sferycznym ekranie obejrzeliśmy wyjątkowy film „Barwy kosmosu”. Podczas pokazu przyjrzeliśmy się gwiazdom, które świecą na niebie i planetom Układu Słonecznego. Po ciekawym seansie udaliśmy się na zwiedzanie Starego Miasta. Poprzez legendy i mity średniowiecznego Torunia opowiadane przez przewodnika zostaliśmy zapoznani z historią miasta. Urzekły nas piękne widoki Starego Rynku, Dom Kopernika, kościół katedralny p.w. św. Jana Chrzciciela i św. Jana Ewangelisty, Krzywa Wieża, ruiny Zamku Krzyżackiego i piękna panorama Wisły. Po pożegnaniu urokliwego Torunia udaliśmy się do Wenecji, gdzie w ośrodku wczasowym Przystań Wenecka mogliśmy odpocząć po długiej podróży i całym dniu zwiedzania.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania i poznania historii miasta Gniezno, pierwszej stolicy Polski. Na Placu św. Wojciecha zapoznaliśmy się z życiorysem świętego patrona Gniezna. U podnóża Wzgórza Lecha, u stóp ołtarza, na którym Jan Paweł II odprawił mszę św. w 1997r. widzieliśmy wykonany z czerwonego granitu pomnik upamiętniający dwie pielgrzymki do Gniezna Ojca Świętego. Po dotarciu na górę Lecha, stanęliśmy pod ogromnymi wieżami katedry gnieźnieńskiej. Następnie zwiedzaliśmy Bazylikę Archikatedralną pod wezwaniem Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny i św. Wojciecha ze słynnymi Drzwiami Gnieźnieńskimi, na których znajdują się płaskorzeźby przedstawiające życie i męczeńską śmierć św. Wojciecha. Potem wyruszyliśmy w „podróż do przeszłości” zwiedzając kolejno gnieźnieńskie Muzeum Początków Państwa Polskiego oraz w Ostrowie Lednickim - Muzeum Pierwszych Piastów na Lednicy. Odwiedziliśmy też Biskupin, aby uczniowie zapoznawali się z życiem codziennym mieszkańców biskupińskiej osady. Była to osada obronna kultury łużyckiej, powstała najprawdopodobniej zimą 738 roku p.n.e. Założono ją na podmokłej wyspie na jeziorze Biskupińskim.
W ostatnim dniu naszego wyjazdu wyruszyliśmy do stolicy Wielkopolski Poznania, gdzie zwiedziliśmy Poznańskie Muzeum Archeologiczne oraz cudowny Rynek. Spacerują uliczkami wokół Starego Rynku, podziwialiśmy zabytkowe kamienice, piękny renesansowy ratusz, pomniki, place, kościół, dawne Kolegium Jezuickie, koziołki na pl. Kolegiackim. O godz. 12 obejrzeliśmy zegar z koziołkami oraz wysłuchaliśmy trębacza grającego hymn Poznania z wieży ratusza. Urzekło nas piękno poznańskiego ratusza, który jest jednym z najbardziej znanych zabytków architektury renesansowej w naszym kraju. Ostatnim punktem zwiedzania był zamek w Kórniku, rezydencja rodów Górków i Działyńskich. Te trzy dni pobytu w Wielkopolsce były połączeniem wspaniałej lekcji historii i przygody.

mt_ignore

Szlakiem Grodów Piastowskich  Szlakiem Grodów Piastowskich  Szlakiem Grodów Piastowskich

Rybactwo i morze

System Informacji Przestrzennej

Projekty unijne

RODO

Galerie zdjęć

Logowanie

Gospodarka odpadami

Stowarzyszenia

„Szkolne Pracownie Informatyczne Województwa Świętokrzyskiego"

„Znak Projektu Szkolne Pracownie Informatyczne Województwa Świętokrzyskiego i Unii Europejskiej"

Gminna Biblioteka Publiczna

od poniedziałku do czwartku
w godz. od 7:00 do 15:00

piątek: od 7:00 do 14:00

W sprawach skarg i wniosków przyjmują:
- Wójt Gminy: w każdy poniedziałek
od 1000 do 1600,

- Przewodniczący Rady Gminy: w piątki
od 800 do 1000
- Sekretarz: codziennie w godzinach
pracy Urzędu Gminy,

- Kierownicy Referatów i pracownicy na samodzielnych stanowiskach codziennie
w godzinach pracy Urzędu Gminy.